MSWiA uruchomiło aplikację mobilną Alarm112 służącą do zgłaszania zagrożeń bez konieczności używania komunikacji głosowej
25 lutego 2020

Aplikacja zapewnia możliwość wysyłania zgłoszeń alarmowych do Centrum Powiadamiana Ratunkowego bez konieczności używania głosu. Dedykowana jest w szczególności osobom głuchym i niedosłyszącym, czasowo pozbawionym możliwości mówienia lub znajdującym się w sytuacji zagrożenia, które potrzebują pilnej pomocy służb ratunkowych.
Przy pomocy aplikacji użytkownik, który nie może wykonać połączenia głosowego, ma możliwość wykonania zgłoszenia alarmowego z terenu Polski o zaistnieniu zagrożenia dla życia, zdrowia, bezpieczeństwa, mienia, czy środowiska naturalnego.
W aplikacji Alarm112, poprzez wybór odpowiednich piktogramów, możliwe jest określenie rodzaju i miejsca zdarzenia oraz wskazanie służby, której pomoc jest konieczna. Przekazane w ten sposób informacje umożliwiają Operatorowi Numerów Alarmowych przekazanie zdarzenia do odpowiednich służb ratunkowych, ze względu na rodzaj i miejsce zdarzenia.
Po dokonaniu zgłoszenia możliwa jest dwustronna komunikacja pomiędzy operatorem numeru alarmowego i użytkownikiem aplikacji za pomocą SMS. Z poziomu aplikacji można również zadzwonić na numer alarmowy 112.
Aplikacja przeznaczona jest dla osób przebywających na terenie Polski. Została wybrana w konkursie zorganizowanym przez MSWiA oraz Polski Związek Głuchych.
Aplikacja mobilna Alarm112 dostępna jest dla dwóch systemów operacyjnych Android i iOS. Aby z niej skorzystać należy pobrać ją na telefon, dokonać akceptacji regulaminu oraz polityki prywatności, a następnie przeprowadzić rejestrację podając poniższe dane:
– imię i nazwisko
– PESEL
– adres e-mail
– nr telefonu.
Pamiętaj! Korzystaj z aplikacji mobilnej Alarm112 tylko w sytuacji zagrożenia! Gdy Ty zgłaszasz zdarzenia, które nie są alarmowe, w tym samym czasie ktoś inny może potrzebować pilnej pomocy. Korzystaj z numeru alarmowego 112 odpowiedzialnie!
Źródło: www.wola.policja.waw.pl